luni, 3 martie 2014

"Prețul corect"

Pentru ca învățarea să fie eficientă, cred că este bine ca uneori ea să fie și amuzantă. Jocurile sunt distractive, provocatoare și motivante pentru oricine. La începutul discuțiilor privind politica de preț, elevii sunt grupați în echipe și provocați să joace “Prețul corect”. Li se arată câteva imagini cu diferite produse (sau chiar produse reale sau ambalaje aduse de profesor sau de elevi) cu diferite produse și echipele sunt solicitate să estimeze prețul cu amănuntul. Membrii echipei care se apropie cel mai mult de prețul real pot primi o mică recompensă.  Apoi poate începe discuția despre conceptele legate de politica de preț a unei firme.

Variantă:

Este un exercițiu care poate fi utilizat pentru a ilustra conceptul de preț de referință. Elevii îl pot găsi agreabil și stimulativ. Profesorul aduce în clasă câteva articole, relativ ieftine, cum ar fi un CD, un caiet de notițe, o felicitare, o carte broșată sau un creion. Apoi, este selectată, la întâmplare, o echipă de concurenți. Fiecare concurent va încerca să ghicească prețul corect al produsului indicat de profesor. Concurentul care se apropie cel mai mult de prețul plătit pentru articolul respectiv, câștigă acel produs. Câștigătorul este înlocuit de un alt coleg din clasă. Concursul continuă până când sunt câștigate toate produsele. După joc, se trece la discutarea aspectelor referitoare la politica de preț.