miercuri, 18 iunie 2014

Analiza SWOT – studiu de caz

Elevii sunt solicitați să realizeze analiza SWOT pentru Beiersdorf, o companie fondată în Hamburg. Aceasta înseamnă identificarea punctelor tari și a punctelor slabe ale companiei producătoare de produse destinate întreținerii personale, precum și a oportunităților și amenințărilor mediului. După acest exercițiu, elevii vor avea o idee mai clară despre strategiile de marketing care definesc o companie și despre modul în care factorii de mediu au influență asupra acesteia.

Trecut: Acum 130 de ani, fondatorul companiei, Paul C. Beiersdos și cei 8 angajați ai săi din laboratorul din Hamburg preluau comenzi de la medici și farmacii din întreaga lume. In 1890, farmacistul Dr. Oscar Troplowitz a cumpărat laboratorul de la Beiersdorf și a început o dezvoltare internațională a afacerii. Până în 1914, el a realizat legături de afaceri în 34 de țări și a format 2 filiale.
Datorită mărcilor puternice, cum ar fi Nivea și Labelllo, Beiersdorf a devenit o firmă cu anvergură mondială, între anii 1920 și 1930. La sfârșitul anilor 90’, 70% dintre vânzările companiei erau realizate în afara Germaniei. Astăzi, mai mult de 50% din vânzări sunt în afara Europei.

Prezent: Beiersdorf este o firmă de îngrijire a pielii, cu anvergură mondială, cu peste 150 de afiliați si peste 16.500 de angajați in intreaga lume. Succesul internațional este fondat pe baza mărcilor puternice în domeniul îngrijirii pielii. NIVEA este marca cea mai puternică, Eucerine este o amrcă de produse dermocosmetice și La Prairie activează în segmentul premium al îngrijirii pielii. Astăzi, la 100 de ani de la creare, NIVEA este una dintre cele mai importante mărci de întreținere a pielii din lume și este prezentă în peste 200 de țări. Beiersdorf obține, în fiecare an, aproximativ 70 de patente de inovație în domeniul îngrijirii pielii. NIVEA este lider de piață în 47 de țări.

Viitor: Europa este principala piață pentru Beiersdorf, acolo aflându-se 58 de locații ale companiei. In același timp, compania își face simțită prezența pe piețele în creștere din întreaga lume, în particular Brazilia, China și Rusia. Creând Centre de Dezvoltare Regională, cum ar fi cele deschise în China și Mexic, Beiersdorf poate să cerceteze nevoile clienților în legătură cu aceste mărci.

Beierdorf: “De 130 de ani ne-am dedicat înțelegerii nevoilor fiecărui consumator și ne considerăm inventatorii îngrijirii moderne a pielii. Studiile noastre, inovarea produselor și mărcile puternice sunt cauzele succesului nostru. Noi vrem să fim cea mai mare companie de acest gen din lume”.


Notă: Informațiile sunt preluate de pe www.beiersdorf.com și vor fi utilizate doar pentru scopuri didactice.