marți, 24 iunie 2014

Structura pieţei băuturilor răcoritoare

Obiectivele activităţii:
-          Analiza structurii unei piețe
-          Analiza efectului marilor corprații asupra consumatorilor și a societății
-          Utilizarea Internetului pentru efectuarea unei cercetări directe.
Timp de lucru: 2-3 zile
Evaluare: - completarea fișei de lucru și participarea la discuții
Desfășurarea activității
1.      Elevii sunt solicitați să numească diferite companii producătoare de băuturi răcoritoare. Pe o coală de flip-chart se realizează o listă a acestor companii. Foarte probabil o să constatați că elevii cred că unele branduri de băuturi răcoritoare aparțin unor firme diferite, când de fapt sunt mărci diferite ale aceleiași companii. Profesorul anunţă elevii că vor investiga piaţa de băuturi răcoritoare din România.
2.      Profesorul distribuie elevilor fişele de lucru. Elevii vor lucra în perechi.
3.      Elevii completează fişele de lucru, utilizând Internetul ca sursă de documentare.
4.      Dezbateţi în clasă rezultatele cercetărilor întreprinse de elevi. Comparaţi lista realizată la punctul 1 cu rezultatele cercetărilor.

 Fişa de lucru poate cuprinde următoarele întrebări:
1.      Ce cantitate de băuturi răcoritoare s-a consumat pe piaţa românească la nivelul anului trecut? Care a fost media consumului/locuitor?
2.      Ce procent au reprezentat băuturile răcoritoare în totalul băuturilor nealcoolice vândute în România anul trecut?
3.      Care a fost valoarea băuturilor răcoritoare vândute în România anul trecut?
4.      Care au fost primele trei companii (cu cele mai mari cote de piaţă)? Care a fost cota de piaţă pentru fiecare din cele trei companii?
5.      Care au fost primele trei mărci de băuturi racoritoare? Ce cote de piaţă au deţinut fiecare?
6.      Inregistraţi alte date referitoare la primele 5 companii producătoare de băuturi răcoritoare, date care vă ajută să întelegeţi mai bine structura acestei pieţe.
7.      Identificaţi alte produse, în afară de băuturi răcoritoare, din portofoliul de produse al primelor două companii.

15 comentarii:

  1. Buna seara! Desi consum frecvent bauturi racoritoare, totusi sunt putine analize ale acestei piete. In colectarea si prelucrarea informatiilor am intalnit dificultati datorate putinelor interpretari pertinente in domeniu. Am invatat ca este necesar sa aprofundezi notiunile despre care trebuie sa exprimi o opinie.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am mai învățat că trebuie să căutăm informații din mai multe surse ca să putem verifica veridicitatea lor. Mă refer aici la diferențele care au apărut între informațiile identificate de voi.

      Ștergere
  2. Prin analiza structurii pieței băuturilor răcoritoare am aflat că giganții Coca Cola și Pepsi mai au și alte produse în portofoliu, și nu doar cunoscutele și consacratele băuturi răcoritoare.
    Căutarea informațiilor necesare fișei de lucru mi s-a părut grea, deoarece pe internet am găsit în mare parte informații din anii trecuți și extrem de puține din 2013.

    RăspundețiȘtergere
  3. Andercau Loredana-Andreea22 noiembrie 2014, 21:54

    Dupa parerea mea, aceasta activitate a fost destul de dificila intrucat am fost nevoie sa cauta mult pe internet pentru a rezolva sarcinile cerute. Pentru o singura intrebare, raspunsurile au fost multiple, acest fapt facandu-mi sarcina mai greu de finalizat.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cum am gasi informatiile de care avem nevoie daca n-am avea Internet?

      Ștergere
  4. Smitec Iarca-Bianca22 noiembrie 2014, 22:03

    Aceasta tema mi s-a parut interesanta deoarece mi-a dezvoltat capacitatea de a gasi informatii corecte intr-un timp relativ scurt si util. Mi s-a parut dificil sa identific cuvintele cheie pentru a gasi exact informatiile de care avem nevoie, dar am gasit date diferite pe aceeasi tema si mi-a fost greu sa identific din multimea de informatii pe cele care sunt corecte si precise.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Deseori e dificil sa gasesti informatia de care ai nevoie, iar daca timpul e scurt e cu atat mai greu, De aceea e nevoie sa exersam..

      Ștergere
  5. Aceasta tema mi s-a parut destul de grea deoarece a trebuit sa utilizez mai multe site-uri in rezolvarea ei. Niciuna din analizele facute de site-urile respective nu mi s-a parut completa, deoarece n-am gasit informatii destul de concrete despre piata de bauturi racoritoare.

    RăspundețiȘtergere
  6. Datorită acestei teme am descoperit că, Coca-Cola Company şi Pepsi-Cola mai produc şi alte produse pe lângă băuturile specifice companiei. Mi-a fost greu să găsesc informaţiile corespunzătoare pentru fiecare întrebare deoarece a trebuit să folosesc diferite cuvinte pentru a găsi informaţiile.

    RăspundețiȘtergere
  7. Lazarescu Georgian24 noiembrie 2014, 20:36

    Tema a fost un exercițiu bun pentru cei care caută informații superficial. Tot timpul am încercat să gasesc o dovadă palpabilă, fizică pentru ceea ce susțin, și presupun că acesta a fost un atuu în rezolvarea acestei teme.

    RăspundețiȘtergere
  8. Aceasta tema mi s-a parut putin mai dificila decat celelalte intrucat anumite raspunsuri le-am gasit foarte greu sau deloc insa am invatat si multe lucruri noi cum ar fi cotele de piata ale primelor trei firme care comercializeaza bauturi racoritoare sau cantitatea totala de bauturi racoritoare consumata in Romania si media consumului pe locuitor.

    RăspundețiȘtergere