duminică, 20 iulie 2014

Mijloace publicitare utilizate în cadrul firmei de exercițiu - fluturașul (flyer-ul)

Fluturaşii sunt modalitatea cea mai bună de a face reclamă unei firme nou înfiinţate. Un fluturaş bine conceput este un element esențial al oricărei campanii publicitare tipărite.
Ei pot fi redactaţi de mână, la calculator sau tipăriţi.
Dacă fluturaşul este realizat manual, există mai multe variante: caligrafie foarte îngrijită, utilizarea unui şablon sau litere şi imagini autocolante. 

Textul trebuie să fie scris cu litere suficient de mari ca să poată fi uşor de citit şi se recomandă încadrarea textului cu un chenar (eventual, pot fi utilizate coli cu chenarul gata desenat). După realizarea fluturaşului, acesta este multiplicat în numărul de exemplare necesar. Este o metodă recomandată în firma de exrciţiu dacă există elevi talentaţi la desen sau caligrafie.

Cea mai bună metodă este realizarea fluturaşilor pe calculator. În acest fel pot fi realizaţi rapid şi ieftin un număr relativ mare de fluturaşi. Există multe programe care pot fi utilizate pentru acest scop, de exemplu Photoshop, Paint, Publisher.

Dacă se utilizează elemente grafice mai complicate, rezultate bune se obţin de la tipografie.

Reguli de respectat pentru realizarea fluturaşilor:

- Asigurați-vă că informațiile prezentate sunt ușor de citit şi de înţeles, chiar dacă este vorba despre un fluturaș care caută să fie creativ și unic. Scopul materialului este de a comunica informații în mod clar pentru publicul ales. Utilizaţi cel mult două tipuri de litere, care să permită citirea cu uşurinţă a textului. Puteţi folosi, în schimb, caractere de mărimi diferite, subliniate, îngroşate sau cursive, dar nu în exces;

- Denumirea firmei şi datele de contact trebuie să fie la loc vizibil;

- Textul trebuie să fie cât mai concis, arătând exact care este oferta şi cât costă produsul sau serviciul oferit;

- Precizaţi foarte clar care sunt avantajele obţinute de client prin utilizarea produsului/serviciului oferit;

- Nu faceţi promisiuni pe care nu le puteţi respecta, reclama falsă este nu numai lipsită de etică, este chiar ilegală;

- Inseraţi o imagine (desen sau fotografie), de preferat reprezentând o persoană care foloseşte produsul. Dacă este posibil, se utilizează o fotografie mai degrabă decât un desen. Indiferent de tipul de imagine, ea trbuie să fie foarte bine realizată. Atenţie la utilizarea imaginilor protejate de legea drepturilor intelectuale. Dacă nu se găseşte nici un elev talentat la desen sau la realizarea de fotografii, pot fi utilizate desene sau simboluri din diverse colecţii aflate la dispoziţia tuturor utilizatorilor (de exemplu, Clip art);

- Nu uitaţi de „call-to-action” (chemarea la acţiune a clientului). Cel mai utilizat îndemn este “Comandaţi acum”, însoţit de eventuale reduceri de preţ sau alte stimulente. 
Distribuirea fluturaşilor:
Fluturaşii se distribuie în orice loc în care s-ar putea afla clienţii potenţiali ai F.E.:
- la târgurile firmelor de exerciţiu;
- la şcolile la care există firme de exerciţiu, direct pentru şcolile din aceeaşi localitate sau prin poştă pentru alte localităţi;
- la târgurile educaţionale la care participă şcoala în care firma de exerciţiu îşi desfăşoară activitatea.