joi, 24 iulie 2014

Mijloace publicitare utilizate în firma de exercițiu - broșura

Broşura este un material tipărit (8-50 de pagini) care prezintă detaliat produsele/ serviciile firmei de exerciţiu.  Se foloseşte cu prilejul prezentărilor firmei (de exemplu, la inaugurarea firmelor de exerciţiu), la târgurile locale, regionale sau internaţionale sau în cadrul unor campanii promoţionale. Broşurile pot fi realizate cu ajutorul aplicaţiei Publisher.
Costul de realizare al unei broşuri este mai mare decât în cazul pliantelor sau fluturaşilor dar aceasta conţine informaţii mai ample.
Reguli de respectat pentru realizarea broşurilor:
- Textul trebuie să fie elocvent şi concis
- Evitaţi excesul de metafore şi adjective calificative
- Utilizaţi fonturi şi mărimi de text adecvate mesajului
- Trebuie să afişaţi toate datele de contact ale firmei de exerciţiu (adresă, persoană de contact, număr de telefon, număr de fax, adresa de e-mail, pagină web), logo-ul, sloganul şi orice alte elemente care reprezintă firma
- Grafica trebuie să fie atractivă
- Utilizaţi imagini sugestive, folosind culori adecvate publicului ţintă
- Pe prima pagină se recomandă o imagine principală care să redea mesajul broşurii, de exemplu o persoană care reprezintă publicul ţintă. Imaginile care reprezintă persoane reale sunt mai eficiente decât cele abstracte
- Prima pagină interioară trebuie să conţină sumarul broşurii, pentru a atrage atenţia şi interesul cititorilor
- Fiecare pagină din broşură trebuie să conţină apeluri la acţiune („call-to-action”). Potenţialii clienţi sunt îndemnaţi să acceseze o adresă web, să cumpere un produs, să ia parte la o lansare a unui produs nou, etc.
- Broşura trebuie să conţină o listă de preţuri
- Se poate folosi hârtie simplă, lucioasă sau carton texturat. Dacă se utilizează hârtie simplă, se recomandă plastifierea acesteia
- Formatele cel mai des întâlnite pentru broşuri sunt A4 închis (A3 deschis) şi A5 închis (A4 deschis)
- Gramajul broşurii începe de la 160 g.