OKIAN.ro

duminică, 2 martie 2014

Marketingul și schimbarea comportamentală - proiect


A. Prezentare generală a proiectului:
-          Elevii vor elabora un proiect de schimbare comportamentală. Esența acestui proiect constă în asumarea de către elevi a unei anumite schimbări de comportament și încurajarea lor să se concentreze pe introspecția personală, ca un mijloc de a se cunoaște mai bine, fapt care îi va ajuta inclusiv în viitoarea carieră profesională.
-          Elevii vor alege un aspect din viața lor pe care ar dori să-l îmbunătățească și, timp de 8 săptămâni vor nota într-un jurnal progresul lor referitor la acesta. La final, vor scrie un raport (eseu) privind felul în care îi pot ajuta pe alții să-și modifice comportamentul.
-          Scopul acestui eseu este evidențierea felului în care poate fi elaborat un plan de marketing social pentru a genera schimbarea de comportament aleasă de către fiecare elev.
-          Se comunică elevilor data și modalitatea de prezentare a proiectului.

B. Recomandări pentru elevi:

Formatul jurnalului:
-          Vei avea în total înregistrări pentru 8 săptămâni, câte o pagină pentru fiecare săptămână.
-          Elevii vor stabili obiective săptămânale pentru a putea urmări progresele înregistrate.
-          Modificarea comportamentală trebuie să fie punctuală, măsurabilă și obișnuită.
-          Înregistrările trebuie să fie oneste. Este important să înțelegi că nu trebuie să tratezi neîndeplinirea unui obiectiv ca pe un eșec, ci mai degrabă ca pe o modalitate de a înțelege mai bine de ce acționezi într-un anumit fel și că schimbările sunt uneori foarte greu de făcut.
-          Este esențial să te gândești bine la sentimentele, preocupările tale, la ce/cine te-a stimulat sau împiedicat să-ți atingi obiectivele
-          Poți utiliza unul dintre modelele recomandate sau poți să le personalizezi. Este șansa ta de a schimba un anume comportament și este, de asemenea o șansă să vezi cum pot fi aplicate conceptele marketingului într-un nou domeniu
-          Înainte de a începe, te rog să studiezi cu atenție lista subiectelor sugerate.

Lista subiectelor sugerate:
-          Este necesar să fie stabilite obiective săptămânale concrete și măsurabile (ex. “să alerg de 3 ori câte 2 km”). Aceste obiective pot deveni mai ambițioase dacă ai reușite sau pot fi reduse, dacă ai dificultăți să le realizezi (totuși, aș recomanda să încerci să faci ceva de cel puțin trei ori pe săptămână, deci nu da înapoi prea mult).
-          Adoptă o conduită individuală sănătoasă (observă că toate exemplele sunt concrete și măsurabile):
1.      Fii în formă: ex. fă exerciții cardio de 3 ori pe săptămână cel puțin 30 de minute; antrenează-te pentru semimaraton, urmând un program de pregătire, etc.
2.      Mănâncă sănătos: ex. crește cantitatea de fructe sau legume la 5 porții pe zi, crește cantitatea de fibre din surse natural la 25 grame pe zi, bea 8 pahare de apă pe zi, etc.
3.      Fii mai calm: ex. meditează 15 minute/zi, fă yoga de 3 ori pe săptămână cel puțin 30 de minute, dormi cel puțin 8 ore/noapte, etc.
4.      Învață ceva nou: cântă la un instrument cel puțin 30 de minute pe zi, urmează un curs o dată pe săptămână și exersează acasă de 2 ori pe săptămână
-          Redu obiceiurile nesănătoase (acestea trebuie să fie comportamente pe care le aveți în mod regulat):
1.      Opriți sau reduceți gradual dependențele nesănătoase: țigări, dulciuri, snacks, dulciuri, etc.
2.      Scoate din dieta ta alimentele care conțin: grăsimi saturate, prăjeli, calorii în exces, zahăr rafinat, grăsimi hidrogenate, etc.
3.      Oprește sau redu obiceiurile periculoase sau neplăcute: să vorbești la telefon în timp ce conduci, să înjuri, etc.
-          Adoptă o conduită favorabilă comunității:
1.      Angajază-te într-o acțiune care vizează o problemă socială de care ești atașat profund: ex. scăderea încălzirii globale (înlocuiește săptămânal 3 deplasări cu mașina cu mersul pe jos, cu bicicleta); redu deșeurile solide cu 50%, prin cumpărarea de produse vrac sau reciclare.

Elaborarea raportului:
-          Pe baza reflecțiilor consemnate în jurnal vei elabora un plan de marketing social  care trebuie să acopere înțelegerea pieței-țintă (TU!) și stabilirea unor strategii de produs, de preț, distribuție și promovare, care va fi cel mai eficient în a provoca schimbarea de comportament dorită.
-          Jurnalul va fi o sursă importantă de informații pentru această sarcină de lucru, dar în nici un caz nu va fi singura. De exemplu, poți discuta cu alte persoane care încearcă să modifice acest comportament. Citește studii de caz, lucrări științifice, articole publicate pe bloguri sau alte site-uri care au ca temă comportamentul țintă.
-          Valoarea eseului va fi data de abilitatea ta de a înțelege și a aplica conceptele studiate la schimbarea ta de comportament.
-          NU te uita înapoi la cele 8 săptămâni ca să le așezi într-un plan de marketing social. În schimb, tratează experiența acumulată în acest interval ca pe o cercetare de marketing și apoi creează un plan nou. De exemplu, dacă ai avut ca țintă menținerea glicemiei între anumiți parametri pentru controlul diabetului, trebuie să propui un plan, bazat pe ceea ce ai învățat, care să ajute un coleg care are aceleași probleme să-și controleze glicemia, în lupta sa cu diabetul.
Codul de onoare:

-          Acesta este un proiect individual și trebuie tratat ca atare. Totuși, recomand să discuți despre experiența voastră cu alte persoane angajate în schimbarea stilului lor de viață. Este un mod foarte bun de a învăța de la alții. Poți discuta cu persoane din sau din afara clasei pentru a vedea dacă aceste discuții te ajută.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu