OKIAN.ro

miercuri, 5 martie 2014

Joc de comunicare

I-am întrebat pe elevii mei cum ar face ei lecțiile mai interesante dacă ar fi profesori și am avut surpriza să constat că, deși se află aproape de vârsta majoratului iar unii dintre ei chiar au împlinit 18 ani, mulți au spus că ar dori mai multe jocuri. Așa că, pentru lecțiile de Comunicare sau de Negociere mă gândesc să le propun un joc.

luni, 3 martie 2014

"The Price is Right"

I think a way to make lessons more attractive is to make them fun. We can use games because they are challenging and motivating to the students. For example, for the topics referring to pricing, you can play “The Price is Right.” Group the students into teams, than show them several pictures of different products (or even small products or empty packages) and the teams are asked to estimate the retail price. For much fun, edible items (cookies, small fruits) can be used. You can give awards to the members of the team who are closer to the price of the items.

"Prețul corect"

Pentru ca învățarea să fie eficientă, cred că este bine ca uneori ea să fie și amuzantă. Jocurile sunt distractive, provocatoare și motivante pentru oricine. La începutul discuțiilor privind politica de preț, elevii sunt grupați în echipe și provocați să joace “Prețul corect”. Li se arată câteva imagini cu diferite produse (sau chiar produse reale sau ambalaje aduse de profesor sau de elevi) cu diferite produse și echipele sunt solicitate să estimeze prețul cu amănuntul. Membrii echipei care se apropie cel mai mult de prețul real pot primi o mică recompensă.  Apoi poate începe discuția despre conceptele legate de politica de preț a unei firme.

duminică, 2 martie 2014

Marketingul și schimbarea comportamentală - proiect


A. Prezentare generală a proiectului:
-          Elevii vor elabora un proiect de schimbare comportamentală. Esența acestui proiect constă în asumarea de către elevi a unei anumite schimbări de comportament și încurajarea lor să se concentreze pe introspecția personală, ca un mijloc de a se cunoaște mai bine, fapt care îi va ajuta inclusiv în viitoarea carieră profesională.
-          Elevii vor alege un aspect din viața lor pe care ar dori să-l îmbunătățească și, timp de 8 săptămâni vor nota într-un jurnal progresul lor referitor la acesta. La final, vor scrie un raport (eseu) privind felul în care îi pot ajuta pe alții să-și modifice comportamentul.
-          Scopul acestui eseu este evidențierea felului în care poate fi elaborat un plan de marketing social pentru a genera schimbarea de comportament aleasă de către fiecare elev.
-          Se comunică elevilor data și modalitatea de prezentare a proiectului.

sâmbătă, 1 martie 2014

The classroom pledge





In order to develop a stronger classroom community I asked the students to think about some rules they have to respect and write them on a sheet of paper. I posted the proposals on the classroom Facebook group (we had a kind of brainstorming on the FB). I asked the students to give a “Like” to three rules they consider appropiate.