Fluturaşii sunt modalitatea cea mai bună
de a face reclamă unei firme nou înfiinţate. Un fluturaş bine conceput este un
element esențial al oricărei campanii publicitare tipărite.
Ei pot fi redactaţi de mână, la calculator
sau tipăriţi.
Dacă fluturaşul este realizat manual,
există mai multe variante:
caligrafie foarte îngrijită, utilizarea unui şablon sau litere şi imagini
autocolante.
Textul trebuie să fie scris cu litere suficient de mari ca să poată fi uşor de citit şi se recomandă încadrarea textului cu un chenar (eventual, pot fi utilizate coli cu chenarul gata desenat). După realizarea fluturaşului, acesta este multiplicat în numărul de exemplare necesar. Este o metodă recomandată în firma de exrciţiu dacă există elevi talentaţi la desen sau caligrafie.
Textul trebuie să fie scris cu litere suficient de mari ca să poată fi uşor de citit şi se recomandă încadrarea textului cu un chenar (eventual, pot fi utilizate coli cu chenarul gata desenat). După realizarea fluturaşului, acesta este multiplicat în numărul de exemplare necesar. Este o metodă recomandată în firma de exrciţiu dacă există elevi talentaţi la desen sau caligrafie.
Cea mai bună metodă este
realizarea fluturaşilor pe calculator. În acest fel pot fi realizaţi rapid şi
ieftin un număr relativ mare de fluturaşi. Există
multe programe care pot fi utilizate pentru acest scop, de exemplu Photoshop,
Paint, Publisher.
Dacă se utilizează
elemente grafice mai complicate, rezultate bune se obţin de la tipografie.
Reguli de respectat
pentru realizarea fluturaşilor:
- Asigurați-vă că
informațiile prezentate sunt ușor de citit şi de înţeles, chiar dacă este vorba
despre un fluturaș care caută să fie creativ și unic. Scopul materialului este
de a comunica informații în mod clar pentru publicul ales. Utilizaţi cel mult
două tipuri de litere, care să permită citirea cu uşurinţă a textului. Puteţi
folosi, în schimb, caractere de mărimi diferite, subliniate, îngroşate sau
cursive, dar nu în exces;
- Denumirea firmei şi
datele de contact trebuie să fie la loc vizibil;
- Textul trebuie să fie
cât mai concis, arătând exact care este oferta şi cât costă produsul sau
serviciul oferit;
- Precizaţi foarte clar
care sunt avantajele obţinute de client prin utilizarea produsului/serviciului oferit;
- Nu faceţi promisiuni pe care nu le puteţi respecta, reclama
falsă este nu numai lipsită de etică, este chiar ilegală;
- Inseraţi o imagine
(desen sau fotografie), de preferat reprezentând o persoană care foloseşte
produsul. Dacă este posibil, se utilizează o fotografie mai degrabă decât un
desen. Indiferent de tipul de imagine, ea trbuie să fie foarte bine realizată.
Atenţie la utilizarea imaginilor protejate de legea drepturilor intelectuale.
Dacă nu se găseşte nici un elev talentat la desen sau la realizarea de
fotografii, pot fi utilizate desene sau simboluri din diverse colecţii aflate
la dispoziţia tuturor utilizatorilor (de exemplu, Clip art);
- Nu uitaţi de „call-to-action” (chemarea la acţiune a clientului). Cel mai utilizat îndemn este “Comandaţi acum”, însoţit de eventuale
reduceri de preţ sau alte stimulente.
Distribuirea fluturaşilor:
Fluturaşii se distribuie în orice loc în
care s-ar putea afla clienţii potenţiali ai F.E.:
- la târgurile
firmelor de exerciţiu;
- la şcolile la care există firme de
exerciţiu, direct pentru şcolile din aceeaşi localitate sau prin poştă pentru
alte localităţi;
- la târgurile educaţionale la care
participă şcoala în care firma de exerciţiu îşi desfăşoară activitatea.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu