Un logo este un simbol sau un semn grafic distinctiv folosit pentru identificarea unei companii sau a unui produs. Cuvântul este o abreviere a logotipului (în limba greacă logos = cuvânt și typos = imprimat). El poate fi doar un simbol grafic sau poate conține și numele companiei.
Primul logo utilizat ca marcă înregistrată a fost triunghiul roșu Bass în 1876.
Numeroase
invenții și tehnici au contribuit la ceea ce este astăzi un logo:
monedele, sigiliile cilindrice, stemele, filigranul, mărcile pentru metalele
prețioase și dezvoltarea tiparului.
Logo-ul oferă identitate unei afaceri, o
promovează și atrage potențialii consumatori.
Pentru a fi
eficient, logo-ul trebuie să aibă un design unic, prin utilizarea de litere, culori
și elemente grafice care să asigure recunoașterea lui, indiferent de alfabetul
utilizat (ex. logo-ul Coca-Cola este recunoscut datorită culorii și a “panglicii” sub formă de val).
Un logo nu trebuie să fie complicat sau
greu de înțeles, el trebuie să fie simplu și să poată fi asociat ușor cu produsul/serviciul
pe care-l promovează. Este foarte important ca un logo să fie original, să nu
se utilizeze un concept folosit deja de o altă entitate.
Culoarea este un element-cheie pentru un
logo, alegerea culorii logo-ului unei firme sau al unui produs fiind o decizie
importantă pentru implicațiile sale pe termen lung și rolul său în diferențierea
de logo-urile concurenței. În alegerea culorii trebuie să se țină seama și de
conotațiile sau asocierile pe care aceasta ar putea să le determine, acestea
nefiind identice în toate grupurile sociale și culturale.
Încă din 1898 au început să fie folosite
logo-urile dinamice. Producătorul
francez de anvelope Michelin a introdus Michelin Man, prezentat în mai multe contexte
diferite, mâncând, bând sau practicând jocuri sportive. Până la începutul
secolului 21, marile corporații, cum ar fi MTV, Google sau Saks Fifth Avenue au
adoptat logo-uri dinamice, care se schimbă de-a lungul timpului de la o setare
la alta.
Este important ca logo-ul să fie
protejat prin dreptul de autor, prin intermediul diferitelor organizații de
proprietate intelectuală la nivel mondial.
Design-ul de logo este un sector important
al design-ului grafic, al cărui rezultat este unul dintre cele mai greu de
perfecționat. Aceasta, deoarece logo-ul reprezintă identitatea unei afaceri și are
rolul să stimuleze recunoașterea imediată a firmei/produsului, este
contraproductiv ca el să fie restructurat frecvent.
Proiectarea
un logo bun necesită implicare din partea echipei de marketing a companiei sau
a unei firme specializate. Este nevoie de o idee clară despre conceptul și
valorile brandului, precum și de înțelegerea nevoilor grupului țintă.
Pentru a evita riscul promovării unui
logo ineficient, este indicată utilizarea serviciilor unei firme specializate pentru
realizarea logo-ului firmei.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu