Pentru ca învățarea să fie eficientă, cred că este
bine ca uneori ea să fie și amuzantă. Jocurile sunt distractive, provocatoare
și motivante pentru oricine. La începutul discuțiilor privind politica de preț,
elevii sunt grupați în echipe și provocați să joace “Prețul
corect”. Li se arată câteva imagini cu diferite produse (sau chiar produse
reale sau ambalaje aduse de profesor sau de elevi) cu diferite produse și echipele
sunt solicitate să estimeze prețul cu amănuntul. Membrii
echipei care se apropie cel mai mult de prețul real pot primi o mică recompensă.
Apoi poate începe discuția despre
conceptele legate de politica de preț a unei firme.
Variantă:
Este un exercițiu care poate fi utilizat pentru a
ilustra conceptul de preț de referință. Elevii îl pot găsi agreabil și
stimulativ. Profesorul aduce în clasă câteva articole, relativ ieftine, cum ar
fi un CD, un caiet de notițe, o felicitare, o carte broșată sau un creion. Apoi,
este selectată, la întâmplare, o echipă de concurenți. Fiecare concurent va
încerca să ghicească prețul corect al produsului indicat de profesor.
Concurentul care se apropie cel mai mult de prețul plătit pentru articolul
respectiv, câștigă acel produs. Câștigătorul este înlocuit de un alt coleg din
clasă. Concursul continuă până când sunt câștigate toate produsele. După joc,
se trece la discutarea aspectelor referitoare la politica de preț.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu