Se estimează că fiecare persoană este expusă zilnic la sute
de mesaje comerciale. Această învălmășeală de mesaje necesită specialiști care
să creeze mesaje “inteligente”,
concentrate și specifice. Obiectivul acestui exercițiu este să permită fiecărui
elev să aleagă un mesaj comercial și să analizeze critic fiecare element
component al acestuia. Exercițiul oferă elevilor oportunitatea de a aplica
conceptele teoretice ale comunicării în situații reale și îi face conștienți de
dificultatea creării unor mesaje eficiente.
Descrierea exercițiului
Exercițiul poate fi utilizat la tema “Politica de promovare (mixul
promoțional)”. Elevii sunt solicitați să aleagă un mesaj de marketing în vederea
evaluării sale critice. Mesajul poate fi difuzat la TV, radio, pe Internet sau
prin intermediul altei surse media.
Sarcini de lucru pentru elevi:
1. Descrie pe scurt mesajul comercial
ales. Intenția este de a oferi cititorului o înțelegere de bază a diferitelor
componente ale mesajului comercial. Această descriere trebuie să comunice
esența mesajului și să transmită caracteristicile acestuia pentru a permite o
analiză critică, chiar dacă cititorul nu a văzut anterior mesajul (10 puncte).
2. Identifică publicul-țintă. Aceasta
presupune descrierea detaliată a grupului-țintă în termini demografici și
evaluarea omogenității grupului în interiorul său (10 puncte).
3. Strategia de produs: Fiecare produs trebuie să aibă ceva
unic, care să-l diferențieze de altele asemănătoare. Consumatorii cumpără
beneficii nu caracteristici. Identifică beneficiile pe care produsul le oferă
consumatorilor/utilizatorilor săi.
Exemplu - Caracteristica: dimensiunile toasterului 12”x 6”
x 7”.
- Beneficiu: toasterul este
mic și încape cu ușurință în
spații înghesuite.
Identifică, de
asemenea, valoarea oferită de produs publicului-țintă: valoarea funcțională, socială,
emoțională sau experimentală (20 puncte).
4. Analizează critic elementele
componente ale comunicării: mesajul, canalul de comunicare, codificarea și
decodificarea informației, feedback-ul. Această secțiune este partea cea mai
importantă și este de așteptat să depui cel mai mare efort pentru rezolvarea ei
(30 puncte).
Puncte de avut în vedere: Evaluează semne, simboluri,
coduri verbale și non-verbale folosite pentru a comunica mesajul. Sunt aceste
semne optime pentru a ajunge la publicul-țintă identificat?
Ce mecanisme a adoptat marketerul pentru a străbate prin
multitudinea de mesaje comerciale pentru a ajunge la publicul-țintă?
5. Strategia de comunicare: Identifică
obiectivul marketerului pentru mesajul ales. Furnizează informații?
Mesajul este utilizat pentru a readuce în atenția publicului un
produs/serviciu? Construiește o imagine? Încearcă să adauge atribute noi? Nu
uita că un mesaj poate avea unul sau mai multe obiective. Cum încearcă
marketerul să convingă, direct sau printr-o rută periferică? (10 puncte).
6. Evaluează canalul de comunicare
utilizat (TV, radio, tipărituri, etc.). Este canalul optim pentru
publicul-țintă identificat? (10 puncte).
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu