vineri, 24 octombrie 2014

Promovarea unui magazin online. Studiu de caz: magazinul de produse naturiste Vegis

Pentru tema Promovarea unui magazin online” am ales metoda studiului de caz. Studiul de caz este o metodă de confruntare directă cu o situație  reală, autentică, având un pronunțat caracter activ. Această metodă didactică urmărește realizarea contactului elevilor cu realitățile dintr-un domeniu și testarea gradului de operaționalitate a cunoștințelor însușite și a capacităților formate.

Principalele modalități de a promova un magazin online sunt:
 SEO – poziție bună în rezultatele de la motoarele de căutare, poziție care crește posibilitatea unui trafic crescut;
 Publicitate online – anunțuri introduse pe alte site-uri (ex. Google AdWords), articole referitoare la produsele oferite și link către magazinul online, promovarea pe rețelele de socializare (pagina de Facebook are peste 7500 de aprecieri), link-uri afiliate;
 E-mail marketing – un buletin informativ privind promoțiile sau produsele noi este trimis clienților/clienților potențiali;
 Prezentare bună a produsului – descriere atractivă, imagini foarte bune, varietate mare de produse;
 Publicitate offline, în mass-media tradiționale, panouri publicitare, flyere, afișe, etc.

Sarcini de lucru pentru elevi:
1. Analizați modul în care magazinul de produse naturiste Vegis utilizează modalitățile de promovare online cunoscute;
2. Alegeți un produs/gamă de produse din oferta magazinului online și concepeți o prezentare prin care să convingeți clienții să cumpere produsul/gama de produse.

Iată câteva dintre răspunsurile primite:
● Magazinul online are o poziție bună (a doua) în rezultatele de la motoarele de căutare, după cuvintele cheie magazin online de produse naturiste.
● Magazinul este promovat atât pe alte site-uri, inclusiv prin marketing afiliat, cât și pe rețelele de socializare.
 ● Produsele sunt prezentate pe vegis.ro într-un mod atractiv, cu ajutorul unor imagini foarte bune. Oferta magazinului (vezi oferta completă aici) cuprinde un număr foarte mare de produse: produse alimentare, superalimente, ceaiuri, suplimente, cosmetic, produse pentru relaxare, produse pentru copii, produse raw și multe altele.
Clienții au posibilitatea să primească periodic un newsletter privind produsele noi, promoții, reduceri, etc. pe e-mail, după ce completează formularul aflat pe site. De asemenea, pot fi trimise sugestii sau solicitări la e-mail: contact@vegis.ro sau vanzari@vegis.ro
Magazinul face clienților o invitație de Black Friday:

Câteva produse cărora elevii mei le-au făcut o scurtă prezentare:
Un produs naturist care induce pierderea în greutate. Eforturile de menținere a unei siluete armonioase pot da roade cu ușurință, dacă folosiți acest produs.


Greutatea corporală este foarte importantă pentru sănătate. Cafeaua verde contribuie la reducerea apetitului alimentar și la gestionarea surplusului de apă din țesuturi. Pentru a avea un corp armonios utilizați cafeaua verde de la vegis.ro.




Cred că a fost o experiență interesantă, cu un caracter interactiv.
Aștept părerile voastre, în comentarii la acest articol.