miercuri, 23 iulie 2014

Mijloace publicitare utilizate în cadrul firmei de exercițiu - pliantul

Pliantul este un material imprimat pe o singură coală, împăturită în două sau în trei părţi, astfel încât prin suprapunerea părţilor să se asigure continuitatea textului sau ilustraţiilor. Costurile sale de producţie sunt mai scăzute decât ale broşurii, dar mai ridicate decât ale fluturaşului. Se utilizează, de exemplu, pentru promovarea unor oferte speciale. Există programe care pot fi utilizate de către elevi pentru realizarea pliantelor: Microsoft Publisher, Studio Design, Corel, Photoshop, etc.
Reguli de respectat pentru realizarea pliantelor:
- Impactul pliantului trebuie să fie puternic şi rapid
- Titlul pliantului trebuie să atragă atenţia cititorului şi să-l provoace să parcurgă întregul text
- Mesajul trebuie să fie cât mai clar şi mai direct
- Textul trebuie conceput astfel încât să evidenţieze avantajele obţinute de client prin achiziţionarea produsului/utilizarea serviciilor oferite de firmă
- Să fie respectată o anumită ordine în perceperea informaţiei
- Acordaţi atenţie alternanţei între text şi imagini
- Evitaţi  aglomeraţia în pagini
- Culorile folosite trebuie să atragă publicul ţintă (se recomandă utilizarea culorilor firmei de exerciţiu)
- Pliantul poate conţine şi un cupon de comandă, dacă este suportul unei campanii publicitare
- Gramajul optim al unui pliant este intre 110 – 130 grame. O hârtie mai groasă presupune un cost suplimentar care nu aduce plus valoare, iar o hârtie mai subţire nu face o impresie prea bună
- Acordaţi mare atenţie modului în care pliaţi hârtia, pentru a nu strica aspectul pliantului.