duminică, 2 februarie 2014

Jocurile Olimpice de Iarnă 2014

Pentru că se apropie Olimpiada de Iarnă de la Soci, mă gândesc să folosesc acest prilej pentru a ilustra principiile pe care se bazează strategia de marketing a unei firme.

Voi solicita elevilor ca, în timp ce urmăresc competiţiile (sper că sunt şi elevi pasionaţi de sporturile de iarnă, nu doar de fotbal!) în compania altor persoane să completeze o fişă de observaţie cu următoarele (posibile) întrebări:
1. Descrie pe scurt participanţii pe care îi observi (vârstă, sex, nivel de educaţie, sobrietate, etc.) şi mediul de observare (living room confortabil, bar, scaune insuficiente, HDTV cu ecran mare, etc.).
2. Câtă atenţie acordă participanţii reclamelor? Ce alte lucruri le atrag atenţia? Notează schimbările în limbajul trupului în timpul difuzării reclamelor.
3.Au fost reclame care au atras atenţia telespectatorilor (precizează marca)? Ce poţi spune despre reclamele care le-au captat atenţia?
4. Au fost reclame care nu au plăcut telespectatorilor (precizează marca)? Sau reclame care au creat confuzie? Ce poţi spune despre acestea?
5. Au fost discuţii despre produsele sau mărcile cărora li s-a făcut reclamă? A făcut cineva vreo legătură cu oricare dintre acestea (au spus că folosesc produsele, că le-a plăcut reclama, că vor folosi produsele, etc.)?
6. Alte observaţii (schimbări în comportament, lucruri surprinzătoare sau ciudate, ceva care v-a provocat să vă schimbaţi atitudinea, etc.).