duminică, 23 februarie 2014

Dacă aș fi eu profesor

Zilele trecute am asistat la o lecție deschisă și, deși a fost o lecție interesantă, mi-am dat seama (a câta oară?) că e destul de greu pentru elevii noștri să se concentreze la lecții câte 50 de minute (x 6 sau 7/zi). Pentru profesori este uneori dificil să decodifice corect "semnalele" pe care le trimit elevii, de aceea cred că ar fi util ca, din când în când, să-i întrebăm cum ar proceda ei dacă ar fi profesori.
Recomand utilizarea unei fișe, deoarece elevii ezită, de multe ori să exprime cu voce tare ce gândesc de fapt. Fișa poate fi semnată de elev sau poate fi anonimă. De-a lungul timpului am constatat că dacă solicit elevilor să semneze răspunsurile la întrebările pe care le pun, crește seriozitatea acestora, dar unii preferă să nu răspundă. Sub protecția anonimatului, crește numărul răspunsurilor, dar și a răspunsurilor mai puțin serioase.